Čo o nás prezrádza naše oblečenie? 5 tipov, ktoré by ste mali poznať, aby ste zanechali ten najlepší prvý dojem

Zvyknete sa z času na čas zamyslieť nad tým, ako pôsobíte na svoje okolie? Aké signály vysiela váš účes, make-up, chôdza či oblečenie? Ak si myslíte, že na prvom dojme už v dnešnej dobe nezáleží a všetci s utváraním názoru čakajú, kým nespoznajú vašu osobnosť, ste na omyle! Existujú dokonca ľudia, ktorí si na prvom dojme vyslovene zakladajú. Čo tak váš nový zamestnávateľ?

Manažéri, ktorí majú na starosti výber nových zamestnancov, dokážu na základe jediného pohľadu na vás odhadnúť stupeň vašej zodpovednosti, spoľahlivosti, kvalifikácie a odhadnúť vaše sociálne postavenie a statusu. Nenechávajte preto všetko na náhodu a dajte si záležať na tom, ako zapôsobíte na človeka, ktorý sa chystá poskytnúť vám prácu.

Ponúkame vám prehľad piatich najdôležitejších oblastí, na ktoré by ste sa mali zamerať pred tým, než sa vyberiete na svoj pracovný pohovor. Ak sa vám podarí zapôsobiť a zaujať vašich nadriadených na prvý pohľad, máte takmer vyhraté.

1 Čo o vás prezrádzajú farby vášho oblečenia?

Farbou vášho oblečenia môžete pokojne ovplyvniť efekt pôsobenia na ľudí, ktorý chcete dosiahnuť. Linda Goldman, poradkyňa pre obchodnú komunikáciu a etiketu zdôrazňuje, že bez ohľadu na to, či si to uvedomujeme alebo nie, farby, ktoré volíme na naše obchodné stretnutia, vysielajú ostatným ľuďom jasný odkaz. Práve preto by ste nemali podceniť výber farby oblečenia, ktoré si zvolíte na vaše pracovné interview.
Ak sa rozhodnete pre kontrastné kombinácie farieb, naznačíte vášmu zamestnávateľovi, že ste dominantná osoba, ktorá si dokáže stáť za svojím.
Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt kontrastné farby oblečenia

Pastelové odtiene oblečenia a make-upu o vás vypovedajú, že ste ochotná diskutovať a pristúpiť na dohodu či kompromis. Základom je voľba noblesných pastelových farieb a odtieňov a nie takých, vďaka ktorým vás budú spájať s bábikou Barbie.
Súvisiaci obrázok

Modrú farbu môžeme bez pochyby považovať za najšťastnejšiu voľbu, čo sa týka pracovného pohovoru. Nie je náhoda, že uniformy a obleky mávajú často práve modrú farbu.  Je totiž spájaná so spoľahlivosťou, kompetentnosťou, dôveryhodnosťou a pokojom.
Súvisiaci obrázok

Červená farba a jej odtiene vyjadrujú vitalitu a tendenciu dosahovať výsledky a úspechy v každej oblasti. Táto farba je farbou vodcu a dokazuje, že jej nositeľka sa nebojí vyčnievať z radu a priťahovať pozornosť. Čo sa týka výberu vhodného odtieňa červenej farby na pracovný pohovor, určite odporúčame voliť skôr hlbší a tlmenejší odtieň burgundskej červenej, ktorá ľuďom naznačí vašu múdrosť, vzdelanosť a pomôže vám získať si zaslúženú úctu.

Súvisiaci obrázok

Tmavým oblečením nemôžete samozrejme nič pokaziť. Zamestnávateľ vo vás bude vidieť spoľahlivého, vážneho, kompetentného a zároveň sebavedomého zamestnanca.

Súvisiaci obrázok

Oranžová alebo horčicová farba sú podľa odborníkov považované za nejnevhodnejšiu farbu oblečenia na pracovný pohovor, nakoľko sú spájané s neprofesionalitou a nekompetentnosťou.

2 Čo o vás vypovedá štýl vášho obliekania?

Obleky a kostýmy nie sú vždy tou najvhodnejšou voľbou oblečenia, v ktorom sa vybrať na pohovor, nakoľko sú v poslednej dobe spájané so stereotypom. Tento stereotyp sa prejavuje tým, že ľudia podvedome inklinujú k názoru, že kostýmy a kvalitné obleky nosia väčšinou vplyvní a vysoko kvalifikovaní zamestnanci s veľkými ambíciami. Ak teda kandidát prichádza zabojovať o vedúcu pozíciu, je samozrejmé, že bude hodnotený prísnejšie, bez ohľadu na oblečenie. Ak sa však jedná o prácu animátora v detskom klube alebo predavača, tento typ oblečenia je nevhodný. Zamestnávateľ totiž môže vyhodnotiť, že kandidát nie je vhodný pre výkon danej pozície, pretože jeho ambície sú vyššie než vyžaduje ponúkaná pozícia.

Voľba oblečenia zahŕňajúceho veľké kvetinové vzory alebo potlače, účesu pozostávajúceho z natočených vlasov alebo hravého make-upu nie je príliš vhodná pre pozície úspešného vrcholového manažéra či riaditeľa oddelenia. Avšak, pre kreatívne pozície či pozíciu učiteľky v materskej škole je voľba takýchto elementov ako stvorená.

3 Značky a logá

Kabelka luxusnej značky, drahé hodinky, kvalitný telefón a najnovší model tabletu vystavený na stole je pre zamestnávateľa signálom toho, že konkrétnemu kandidátovi v nemalej miere záleži na tom, ako ho budú vnímať a posudzovať ostatní ľudia v jeho blízkosti. Avšak, po prvé, ľudia so sebapresadzujúcim charakterom nie sú najlepšími manažérmi a takýto typ chválenkárstva môže značne znížiť vaše šance získania pracovnej pozície, o ktorú ste prišli zabojovať. A po druhé, kancelária a priestory firmy nie sú najvhodnejším miestom na demonštráciu vašej finančnej situácie a nadradenosti.

4 Nezabúdajte na detaily

Ak si dobre obzriete akúkoľvek úspešnú podnikateľku, sama zistíte, že na nej nie sú žiadne významné detaily alebo charakteristické črty, ktoré by mala, resp. nemala mať. Pamätajte však na to, že keď si sama uvedomujete, že máte vyrastené korienky, ošúchaný lak na nechtoch, mastné vlasy či neupravené obočie, pravdepodobne si to všimne aj váš potenciálny zamestnávateľ. A takéto detaily môžu mať na svedomí naozaj zlý prvý dojem, ktorý z vás získa. Rovnako by ste sa mali vyhnúť silnému parfému a extravagantnému make-upu.

Čo sa týka doplnkov, menej je väčšinou viac, a preto siahnite po malých náušniciach, elegantných hodinkách či tenkých náramkoch. Malými a elegantnými dekoráciami, ktoré oživia a doplnia váš celkový outfit, nemôžete nič pokaziť. Vyhnite sa však extravagantným a gýčovým kúskom, ktoré sú vhodné maximálne na diskotéku, ako sú napríklad veľké kruhové náušnice, lacná bižutéria či pestrofarebné plastové náramky. Tieto kúsky nemajú v oficiálnom pracovnom štýle, v ktorom sa vyberiete do kancelárie, čo hľadať.

Taška, ktorú si so sebou zoberiete, by mala pôsobiť najmä prakticky. Neforemné veľké kabelky, vaky, kabelky s potlačou a plátené tašky by ste mali v tomto prípade nechať doma. A nebojte sa experimentovať s farbou a šikovne tak taškou oživiť aj ten najjednoduchší sivý alebo čierny kostým.

5 Vaše oblečenie naznačí, ako zapadáte

Váš imidž by sa mal čo najviac približovať k všeobecne akceptovanému dress codu, ktorý platí vo firme, kde chete pracovať. Ľudia majú tendenciu združovať sa s ľuďmi, ktorí sú im akýmkoľvek spôsobom podobní, a preto je pravdepodobné, že keď budete vyzerať ako zvyšok zamestnancov, pre vášho potenciálneho zamestnávateľa bude jednoduchšie predstaviť si vás ako člena svojho tímu, keďže medzi nich skvele zapadnete.

Dúfame, že ak sa v blízkej budúcnosti chystáte na pracovný pohovor, podarí sa vám vášho potenciálneho zamestnávateľa zaujať už na prvý pohľad a zanechať skvelý prvý dojem – či už to bude vďaka našim radám alebo vďaka vašim tajným trikom. Samozrejme, o tie tajné  triky sa s nami nezabudnite podeliť v komentároch.

zdroj: .adme.ru

 

 

 

You Might Also Like