Ako zareaguje vaše telom, ak si pred spaním zľahka zacvičíte

 Všetci vieme, že cvičenie je pre naše telo a zdravie veľmi dôležité. Jeho prínosy nie sú žiadnym tajomstvom. Kedy je ale naň najlepší čas?

Väčšina ľudí si cvičenie spája s ránom. Samozrejme, každé cvičenie je pre nás prospešné, bez ohľadu na čas. Avšak jeho uskutočnenie večer môže byť dokonca ešte lepšie než ráno.

V tomto článku nájdete 7 vskutku zaujímavých dôvodov, prečo ľahké cvičenie večer pred spaním je dobrá vec.

Ľahké preto, lebo ak by bolo príliš intenzívne, mohlo by vás to nabudiť a potom by ste mali problém zaspať.

1. Odbúra stres

Cvičenie pred spaním zlepšuje vaše mentálne zdravie. Váš mozog to robí silnejším a zdravším, preto budete strs lepšie znášať aj počas dňa.

Fyzická aktivita navyše uvoľňuje do tela endorfíny – hormóny šťastia.

Okrem toho sa vám zvýši aj hladina norepinefrínu. Ide o neurotransmiter, ktorý zlepšuje schopnosť tela vyrovnávať sa s emóciami a myšlienkovými pochodmi.

Samozrejme, cvičenie úplne váš stres neodstráni, no výrazne ho zníži a tiež pomôže vám ho lepšie zvládať.

2. Vyčistí vašu myseľ

Tento prínos večerného cvičenia ide ruka v ruke s odbúraním stresu.

Cvičenie upokojí váš mozog a umožní obavám sa ľahšie rozplynúť. Často je to presne to, čo po dlhom a náročnom dni potrebujete.

Keď idete spať s čistou mysľou, s čistou mysľou sa aj ráno zobudíte. Prínosy cvičenia sa tak ľahko prenesú do nasledujúceho dňa.

3. Uvoľní napätie

Sedenie alebo státie počas celého dňa je recept na stuhnuté svaly. Krk, plecia, chrbát či boky sú najkritickejšie miesta, ktoré vám môžu dokonca aj znemožniť prácu.

S týmto vám cvičenie večer pred spaním dokáže výborne pomôcť. Sústreďte sa na strečing alebo jogu, ktoré uvoľňujú stuhnutosť svalov i kĺbov.

Jedny z najlepších cvikov na uvoľnenie napätia sú most, mačacia póza, póza luku a trojuholníková póza. Dokonca aj jednoduchá detská póza vie urobiť malé zázraky.

4. Zlepší spánok

Keď ste menej vystresovaní, budete mať aj lepší spánok. Ten vám zaručí práve večerné zacvičenie si. Okrem toho zaspíte oveľa rýchlejšie, takže nepokoj a nespavosť nebudú žiaden problém.

Čo ak vás ale cvičenie až priveľmi nabudí? Trik spočíva v tom, že nesmie byť príliš intenzívne. V opačnom prípade by malo byť správne načasované.

Podľa Americkej národnej spánkovej asociácie, je v poriadku mať aj intenzívnejšie cvičenie 3 hodiny pred spaním. Nával energie sa síce dostaví, no pred zaľahnutím do postele zasa pominie.

5. Umožní lepšie využiť váš čas

V závislosti na vašej práci, ranné cvičenie môže byť pomerne hektické, pretože ho zvyčajne potrebujete dokončiť za určitý čas. A to ešte nezahŕňa sprchovanie a prípravu do práce.

Ak pracujete napríklad od 9 hodiny ráno do 5 hodiny poobede, veci sú vtedy ešte zložitejšie.

Ráno bývajú posilňovne zvyčajne plnšie. Aj keby ste cvičili doma, vždy máte kopec vecí, ktoré si musíte na deň pripraviť. Tento problém však večer odpadá.

6. Zlepší motiváciu

Po dlhom dni väčšina z nás má stále veľa vecí, ktoré musíme urobiť. Cvičenie vám k tomu dodá energiu a motiváciu.

Možno sa vám podarí vyprať a rozvešať aj tú niekoľko dní čakajúcu kopu bielizne.

No a bude sa to hodiť aj vtedy, ak nie ste práve „ranný typ“. Na prípravu raňajok, desiaty či oblečenia do práce vám ostane viacej času. Výsledkom budú pokojnejšie rána.

7. Predíde vzniku nezdravých zvykov

Motivácia z predošlého bodu tiež zabráni tomu, aby sa u vás vytvorili nezdravé zvyky. Máme tým na mysli napríklad večerné vysedávanie pred televízorom.

Navyše, vaše večery nebudú nudné, čo by vás mohlo zvádzať k pitiu alkoholu či konzumovaniu nadbytočných kalórií.

Záver

Každý z nás je iný. Ak preferujete cvičiť ráno, v žiadnom prípade vás od toho nechceme odhovárať.

No každopádne nezaškodí ani večerné cvičenie. Pouvažujte nad jeho prínosmi, samozrejme v súlade s vašimi preferenciami a životným štýlom.

zdroj: .mindfulwellness.us

You Might Also Like